2021-04-26 08:34:04• hírek • Szatmár.ro

Kisbakancs túrát szervezett hétvégén Batarcs környékén az EKE – KÉPEK

Fotók: Bartha Botond-Zsolt, Lévai Zoltán

Újabb festői tájat látogathattak meg azok, akik az Erdélyi Kárpát Egyesület szatmári szervezetének hétvégi túrája során a Batarcs község határában emelkedő Kopasz Bábony vulkáni kúpjára kirándultak. Az alábbiakban Bartha Botond-Zsolt beszámolóját olvashatják.

Szombaton újabb kisbakancsos kirándulást szerveztünk, ezúttal a Batarcs község határában emelkedő Kopasz Bábony vulkáni kúpjára.

A batarcsi polgármesteri hivatal parkolójában reggel 10 órakor találkoztunk, képviselve volt itt minden korosztály szép számban, sőt a 4 lábú házikedvenceiket is elhozták sokan. Rövid eligazítás után elindultunk a kék háromszög jelzésen.

Utunk első része a 19.-ik században újjáépült ortodox templomhoz vezetett, majd a helybéliek által "partnak" (mal) nevezett természetes kőgáton, immár kisebb szilvafaligetek között folytatódott. Rövid ideig egy kevésbé forgalmas aszfaltozott úton haladtunk, érintve az egyik helybéli pálinkafőzőt, ahol javában zajlott a munka, úgyhogy látvány-pálinkafőzésben is volt részünk. Folytatva sétánkat, feltűntek a messze földön híres batarcsi pálinka nyersanyagát szolgáltató hatalmas szilvafaligetek, virágba borulva.

Utunk lassan emelkedni kezdett, itt rövid pihenőt tartottunk, ahol elfogyasztottuk az otthonról hozott elemózsiát. Ezt követően egy erdei ösvényen kezdtünk kapaszkodni a Ferenc-kő felé, ahonnan szép kilátásunk nyílt a környező vidékre. Innen átvágtunk a Kiskopasz lávafolyásán és hamarosan a Gibács-kövek bazalt oszlopaihoz értünk, ahonnan egy hosszabb pihenő után, utunkat egy még kialakítás alatt álló, ideiglenesen piros-fehér szalagokkal jelzet ösvényen folytattuk. Célunk a Kopasz Bábonynak nevet adó Nagykopasz lávafolyása volt.

A Nagykopasz tetejére érve az eddigieknél is csodálatosabb panoráma nyílt meg szó szerint a lábaink alatt. Itt tartottuk kirándulásunk utolsó megállóját, a fűben/sziklákon leheveredve falatoztunk és csodáltuk a kilátást. Ezt követően egy erdei ösvényen visszakanyarodunk a Gibács-kövekhez és ezen a részen a szemfülesebb kirándulók az erdőben megbújó hegyi kockásliliomot is megfigyelhették.

A Gibács-kövektől a kék háromszögön ereszkedtünk vissza az autóinkhoz.

A parkolóban kiosztottuk a Kisbakancs pecséteket a kiránduláson résztvevő 23 gyereknek, amit nagyon is kiérdemeltek, hisz zokszó nélkül teljesítették a néhol nem is annyira egyszerű 8 km-es túrát.

Záróakkordként a batarcsi alpolgármester meghívta csapatunkat egy saját készítésű pálinka- és kalácskóstolóra. Vendégszeretetét ezúton is köszönjük, illetve köszönjük a Szatmári Hegyimentő Szakszolgálatnak a biztosítást és, hogy egy ilyen szép túraösvényt alakítottak ki.

Elmondhatjuk, hogy egy szép kirándulást tudtunk ismét magunk mögött, hisz összejött minden ahhoz, hogy ez így legyen: szikrázó napsütés, gyönyörű tájak, szép kilátók, virágba borult természet és egy jó csapat!

Megyénk újabb szegletét csodálhattuk meg és megannyi vár még felfedezésre.